Forum Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego Strona Główna Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego
www.aeroklub.opole.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wyciągarka a Samolot...
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego Strona Główna -> Sekcja Szybowcowa
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gridley




Dołączył: 12 Sty 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Olesno - Opole

PostWysłany: Pią 23:30, 10 Lut 2006    Temat postu: Wyciągarka a Samolot...

Cześć...

Zawsze nurtowało mnie takie pytanie - mianowicie jeżeli zrobie licencję szybowcową za samolotem płacąc za nią więcej pieniędzy niż zapłąciłbym w szkoleniu za wyciągarką to czy mogę później normalnie latać tak dwojako ?

Czy są potrzebne do tego jakies przeszkolenia/egzaminy ?

Dzięki za opdowiedź


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek_W




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Karczów

PostWysłany: Sob 6:49, 11 Lut 2006    Temat postu:

Oj raczej niemożna startować za wyciągarką mając uprawnienia do startu za samolotem. Ponieważ jest to zupełnie inna bajka. Ale jak wygląda "dokształcenie" na wyciągarke/samolot to Ci niepowiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wesoly
goodness knows!



Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Sob 8:28, 11 Lut 2006    Temat postu:

Obojętnie na czym się wyszkolisz. Poprostu na nowy hol musisz sie wylaszowac (czyli odbyć kilka lotów z instruktorem).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateo




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole,Dublin

PostWysłany: Sob 10:59, 11 Lut 2006    Temat postu:

Wszystko jest w nowym programie szkolenia. W starym bylo tak : jesli szkoliles sie podstawowo za wyciagarka to aby miec uprawnienie do startu za samolotem trzeba bylo wykonac ok 6 lotow z instruktorem i 6 samodzielnie. Podobnie jest w druga strone po wyszkoleniu sie podstawowo za samolotem,po kilku lotach z instruktorem i kilku samodzielnie mozesz miec uprawnienie na ten typ startu.
Licencji tak od razu nie dostaniesz bo trzeba ukonczyc program szkolenia - a bynajmniej zadania ktore sa wymagane jako min do licencji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mateo dnia Nie 2:26, 12 Lut 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gridley




Dołączył: 12 Sty 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Olesno - Opole

PostWysłany: Sob 22:56, 11 Lut 2006    Temat postu:

Ślicznie Smile

O to własnie mi chodziło.
Z doświadczenia co możecie mi polecić koledzy ? Czy na początek wydać troche więcej grosza i wznieść się wyżej czy może trybem ekonomicznym przejść później na samolot ?

W zasadzie nie wiem jak mi sie wszystko ułoży bo aby zrobić licencję w Stanach porzebowałbym wizę pracowniczą której nie dostanę :/.
Słyszeliście może o jakiś studenckich programach tak by "foreignerzy" mogli sie wyszkolić ? Jak mi nie wyjdzie PPLka w USA to zrobie szybowcowy tutaj i będę latał do woli Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateo




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole,Dublin

PostWysłany: Nie 2:25, 12 Lut 2006    Temat postu:

Droga za winda jest tansza, ale niestety ciagnie za soba to ze trzeba miec w miare zorganizowana grupe ludzi do szkolenia conajmiej 3 lub 4 aby to mialo rece i nogi.Napewno do zalapania samych odruchow jest to najbardziej uzasadniona metoda szkolenia

Za samolotem - mimo ze troszku drozsza pozwala sie szkolic indywidualnie i prawie niezaleznie od grupy ktora jest na podstawowce.

Moim prywatnym zdaniem jednak nie ma zbyt wiekszej roznicy w doswiadczeniu ktore sie zdobedzie po szkoleniu podstawowym za wyciagarka czy samolotem. Oby dwa rodzaje startu sie przydaja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gridley




Dołączył: 12 Sty 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Olesno - Opole

PostWysłany: Nie 14:06, 12 Lut 2006    Temat postu:

Z tego co piszesz Mateo wnioskuję, że nie ma tylu chętnych ilu być powinno czy mi sie zdaje??. Oczywiście mam tu na myśli szkolenie za wyciągarką.

Drugą kwestią jest czy wyciagarka może wynieść na tyle wysoko żeby sobie sensownie polatać ?

Miłej niedzieli Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stolat




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie 14:14, 12 Lut 2006    Temat postu:

halo tu wyciągarkowy!!!!!! jak masz umiejętności to po starcie za wyciągarką mogiesz załapać się na termikę bez problemu, prawda mateo??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateo




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole,Dublin

PostWysłany: Nie 14:18, 12 Lut 2006    Temat postu:

Liczby chetnych nie znam. Najwiecej sie powinienes dowiedziec u dyrektora.

Do szkolenia wystarczy... szybowce 2 miejscowe strzelaja sie na 300-400 m i to wystarcza. Jesli chodzi o jednomiejscowki to nawet do 500 m da sie.

Stolat - ZGADZA sie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gridley




Dołączył: 12 Sty 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Olesno - Opole

PostWysłany: Nie 14:58, 12 Lut 2006    Temat postu:

Hyhy umiejętności będe musiał dopiero nabyć Smile

Skoro "wyciągarkowy" ręczy za termikę musi być OK i jaka oszczędność pieniążków. Takie pytanie jak wyglądały Wasze koszty rocznego szybowania ? Czy to za wyciagarką czy za samolotem. Ile h udało się wylatać ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stolat




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie 15:22, 12 Lut 2006    Temat postu:

za samolotem masz "pewniejszą" termikę a za wyciągarką mogiesz parę razy próbować, i tak będzie taniej i fajniej Laughing
kiedyś katani strzelił zibiego na termikę i zibi kręcił w kominie na 200 metrach centralnie nad windą, jak katan zjechał do portu to zachowywał się jak marynarz po zejściu na ląd Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateo




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole,Dublin

PostWysłany: Nie 15:39, 12 Lut 2006    Temat postu:

Koszty mojego rocznego latania wachaja sie roznie. Niestety ciezko podzielic koszty winda - samolot bo sie lata za tym i za tym, w zaleznosci od humoru,warunkow, szybowca itd.itp.

Prawda jest jedna - nad wyciagarka zawsze nosi. Ahhh CI wyciagarkowi Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gridley




Dołączył: 12 Sty 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Olesno - Opole

PostWysłany: Nie 16:01, 12 Lut 2006    Temat postu:

SmileSmile Nie no zabawa musi być przednia SmileSmile

W zasadzie kwestia przeszkolenia nie powinna być problemem więc teraz tylko byle zarobić tyle aby polatać przez cały rok. Mateo, jeżeli można to puść mi PM albo napisz na GG ile wylatałeś i ile Cię to wyniosło oczywiscie jeżeli to nie jest tajemnicą


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luk




Dołączył: 31 Gru 2005
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z nieba poproszę!

PostWysłany: Pon 2:30, 13 Lut 2006    Temat postu:

jeżeli chodzi o chętnych do latania to ja sie zgłaszam no ale walczę jeszcze z kasą. Jak sie uda to w maju powinienem zapisywać sie na kurs za szybowcem. to nie jest jeszcze na 100% ale jestem zakochany w szybowacach Wink więc powinno sie udać (musi bo umrę) Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luk




Dołączył: 31 Gru 2005
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z nieba poproszę!

PostWysłany: Pon 2:31, 13 Lut 2006    Temat postu:

POPRAWKA - nie za szybowcem tylko za wyciągarką!
Poprostu gdy to teraz pisze to jest 02.31 w nocy i ide spać Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego Strona Główna -> Sekcja Szybowcowa Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin